Het gaat hard voor Tunity, een strategisch bureau in Geel. De onderneming
groeide met 13 medewerkers in het afgelopen jaar, nam een social media agency over,
specialiseerde zich met nieuwe profielen en departementen én bouwde een psychologisch
onderbouwd, gecertificeerd HR beleid uit. De pandemie zorgde hier alleen maar voor
optimalisatie. Dat heeft alles te maken met hun unieke aanpak.
Anticiperen in volle crisis
“Tunity is de werkgever waar ik wou werken én het bedrijf waar ik klant wou zijn.” Dat mocht Fabio
Romagnoli, CEO van Tunity, aan zijn team vertellen op de jaarlijkse teammeeting. “We zagen het
afgelopen jaar concullega’s die het moeilijk hadden, maar die negatieve spiraal bleef bij ons uit,” aldus
Fabio. “Meer nog, we zagen een ongekende groei op elk vlak!” En dat alles in een crisisperiode van
een globale pandemie.
“Nét omdat we ons als strategische partner profileren zijn we echt aanwezig in de levensaders van
veel van onze klanten. Meer dan ooit vertrouwden ze op de stevigheid van onze pilaren. Met
‘anticiperen’ als een van de kernwaarden van het bedrijf toonde de strategische partner exact wat het
betekent om echt geëngageerd te zijn. “We volgden de maatregelen op de voet voor elk van onze
klanten in heel uiteenlopende sectoren. Op de achtergrond ondersteunden we de digitalisering en
transformatie van grote en kleine teams.” Zo ontwikkelden we bijvoorbeeld een primeur voor
Bongiorno, specialist in Italiaanse delicatessen. We ontwikkelden een online verkoopstrategie en
volledig nieuwe webshop. En intussen? Tijd om het eigen team onder handen te nemen.
Sterke groei in personeel én kantoorruimte
Tunity groeide het afgelopen jaar met maar liefst 13 nieuwe vaste medewerkers en leerde 5 stagiaires
de kneepjes van het vak. Door die razendsnelle groei moest het bedrijf niet één, maar twee keer
verhuizen naar een groter kantoor. Intussen breidden ze dat nieuwste kantoor nog eens uit met een
nieuwe ruimte.
Naast het team in Geel zorgde de Tunity Group ook voor een aantal heel interessante aanwinsten: in
juni kondigden we officieel de overname van Social CTRL aan: een social agency in Genk. Een
logische volgende stap in het groeitraject van de onderneming. Ook bij kunstenaarscollectief
Treepack zorgt Tunity voor een interessante twist. Met een zogenaamd participatieproject versterken
beide ondernemingen elkaar.
Rekrutering met een psychologische onderbouwing
Tunity koos ervoor om niet zomaar profielen aan te nemen om de drukte op te vullen, maar te werken
met een onderbouwde kwalificatie. Het bedrijf is sinds kort Thomas.co certified, wat betekent dat ze
officieel testen mogen uitvoeren om sollicitanten te scannen. Een doordachte manier om het HR proces en de employer brand te versterken. “Dit liet ons bijgevolg ook toe de service naar onze klanten te specialiseren en dus te optimaliseren”, zo zegt Fabio.
Nieuwe noden? Gespecialiseerde departementen
Een periode van crisis resulteert ook in nieuwe noden bij kleine en grote bedrijven. Vanuit die
gedachte startte Tunity zelfs een paar gespecialiseerde departementen op. Zo biedt het bedrijf sinds
kort actief videomarketing aan, en werd het aanbod in smarketing (sales + marketing) enorm
uitgebreid. Zo behoudt het team nog meer controle op het verzamelen, kwalificeren en closen van
leads die via marketing verzameld worden. “Een enorme meerwaarde voor een aantal van onze
huidige klanten én prospects in de pipeline”, geeft Fabio nog mee.